Kretingos.info
f Facebook ⌕
Auto

Seimas priėmė Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą

Redakcija · 2019-12-18 03:38

Seimas priėmė Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą (projektas Nr. XIIIP-4132(2), reglamentuodamas motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių registracijos mokesčiu nuo kitų metų vidurio tvarką.

Mokesčio objektu įtvirtintas M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, išskyrus istorinės motorinės transporto priemonės, kuriai valdytojas atlieka registraciją, išmetamas anglies dioksido (CO2) dydis, kuris nurodytas duomenų šaltiniuose (motorinių transporto priemonių, kurioms valdytojas atlieka registraciją, vadovaujantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4 punkto nuostatomis, išmetamas CO2 kiekis nėra mokesčio objektas).

Mokesčio dydis sieks nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo CO2 emisijos, jei ji viršys 130 gramų CO2 kilometrui.

Mokestį mokės motorinės transporto priemonės valdytojas, atliekantis jos registraciją Kelių transporto priemonių registre.

Atkreiptinas dėmesys, kad registracija nebus laikomi atvejai, kai keičiasi šie transporto priemonės valdytojo duomenys: juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir (ar) pavardė, o po duomenų pakeitimo faktinis motorinės transporto priemonės valdytojas nesikeičia.

Įstatymu detaliai reglamentuojamas mokesčio apskaičiavimas, sumokėjimas ir grąžinimas.

Mokesčio dydžiai, apskaičiuoti pagal mokesčio mokėtojo Kelių transporto priemonių registre registruojamos motorinės transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį, nustatyti šio įstatymo 1 priede. Apskaičiuojant mokestį, mokestis dauginamas iš mokestinių metų vartotojų kainų indeksavimo koeficiento.

Mokesčio dydis sieks nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo CO2 emisijos, jei ji viršys 130 gramų CO2 kilometrui.

Nustatyta, kad mokestis turės būti sumokamas iki motorinės transporto priemonės registracijos Kelių transporto priemonių registre.

Mokestis, sumokėtas šio įstatymo nustatyta tvarka, grąžinamas vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka, pateikus dokumentus, įrodančius, kad transporto priemonė greičiau negu per 90 dienų nuo pirmojo registravimo Kelių transporto priemonių registre buvo iš jo išregistruota ir išgabenta iš Lietuvos Respublikos teritorijos.

Nesumokėjus mokesčio, motorinės transporto priemonės registracija Kelių transporto priemonių registre nebus atliekama.

Įstatymas priimtas už balsavus 72, prieš 53, susilaikius 4 Seimo nariams. Jis įsigalios 2020 m. liepos 1 d. Iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė įpareigota parengti Miškų sodinimo programą, paskirti ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustatyti, kokia mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.

Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo (Valstybinė kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymas, 2008 m. gruodžio 2 d. Nr. 2B-479 )

8.1. M1 klasė – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui (lengvasis automobilis);

9.1. N1 klasė – transporto priemonė kroviniams vežti, kurios techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 3,5 t (lengvasis krovininis automobilis) ir kuri atitinka šias sąlygas:

9.1.1. kabinoje (salone) yra ne daugiau kaip 2 eilės sėdynių; atstumas tarp pirmos ir antros eilės sėdynių nugarėlių 650–850 mm; šis atstumo reikalavimas netaikomas į galą atsuktoms sėdynėms; maksimalus sėdimų vietų skaičius, neskaitant vairuotojo, – 6; sėdima vieta yra laikoma sėdynė arba sėdynei tvirtinti skirta vieta, kurioje įrengti sėdynės tvirtinimo taškai;

9.1.2. salonas nuo krovinių skyriaus atskirtas pertvara, užtikrinančia krovinio nepatekimą į keleivių saloną staigiai stabdant; nacionaliniam tipo patvirtinimui taikomas vidinis krovinių skyriaus ilgis turi būti daugiau kaip pusė transporto priemonės ratų bazės, kai krovinių skyriaus tipas yra uždaras; vidinis krovinių skyriaus ilgis turi būti daugiau kaip 1/3 transporto priemonės ratų bazės, kai krovinių skyriaus tipas yra atviras;

9.1.3. atitinka formulę P – (M + N x 68) > N x 68, kur:

P – techniškai leistina maksimali pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė (kg);

M – paruoštos eksploatuoti transporto priemonės masė (kg) – transporto priemonės su kėbulu arba važiuoklės su kabina, jei gamintojas nesumontavo kėbulo, ir sukabintuvo, jei jį sumontavo gamintojas, masė, įskaitant aušinimo skysčio, alyvos, 90 proc. kuro, 100 proc. kitų skysčių (išskyrus naudojamą techninį vandenį), instrumentų komplekto, atsarginio rato ir vairuotojo (75 kg) mases. Autobusams įskaitoma ir ekipažo nario (75 kg) masė, jei transporto priemonėje yra tam tikslui skirta sėdima vieta (toliau – paruoštos eksploatuoti transporto priemonės masė);

N – sėdimų vietų skaičius, neskaitant vairuotojo. Vertinant galimybę keisti transporto priemonės klasę į formules, nurodytas 9.1.3 ir 14.2 punktuose, įrašomas sėdimų vietų skaičius, neskaitant vairuotojo;

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 27 str. 2 dalis:

Motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos registruojamos neterminuotai, išskyrus šioje dalyje nustatytus atvejus. Motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos gali būti registruojamos tik laikinai, kai dėl jų registravimo kreipiasi:

1) asmuo, kurio teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje riboja įstatymai ar kiti teisės aktai; šiuo atveju motorinė transporto priemonė ir (ar) priekaba registruojama asmens teisėto buvimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiui;

2) laikinai Lietuvos Respublikoje gyvenantis, tačiau nelaikomas Lietuvos Respublikos gyventoju asmuo; šiuo atveju motorinė transporto priemonė ir (ar) priekaba registruojama laikotarpiui iki šešių mėnesių;

3) asmuo, kurio transporto priemonės valdymo terminas apribotas transporto priemonės valdymą patvirtinančiu dokumentu; šiuo atveju motorinė transporto priemonė ir (ar) priekaba registruojama jos valdymo laikotarpiui;

4) asmuo, valdantis iš Lietuvos Respublikos išvežamą motorinę transporto priemonę ir (ar) priekabą, kurių registracijos, privalomosios techninės apžiūros dokumentai ar leidimas laikinai dalyvauti viešajame eisme (ir nėra apribojimų dalyvauti viešajame eisme) negalioja Lietuvos Respublikoje arba užsienio valstybėje; šiuo atveju transporto priemonė registruojama laikotarpiui iki mėnesio.

Saulė Eglė Trembo
Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Spaudos biuras
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Verslas

Trečdalis pirkėjų pastebi, kad Helovynas Lietuvoje švenčiamas vis dažniau: atskleidė, ką perka ir kiek ketina išleisti

aktualijos

Lietuvos socialinių darbuotojų dienos proga – ministrės padėkos

aktualijos

Kretingos Marijos Tiškevičiūtės mokyklai nupirktas elektrinis keltuvas

7sek.ltNaujienos per 7 sekundes
Visos naujienos →

Kretinga

aktualijos

Teisės ir civilinės metrikacijos skyriuje – nauja darbuotoja

Trumpi vaizdo įrašai

Verslas

Pirkėjai pasiūlė – „Iki“ įgyvendino: nuo patogesnės programėlės iki pokyčių parduotuvėse

aktualijos

Pagerbti konkurso „Gražinkime savo aplinką“ laimėtojai ir dalyviai

aktualijos

Kretingos ir Klaipėdos rajonai susitarė kartu finansuoti abu rajonus aptarnaujantį autobusų maršrutą

Statybos

Vis daugiau lietuvių gyvena po vieną: kokių klaidų vengti įsirengiant mažą butą?

Kretingos rajono savivaldybėNaujausia savivaldybės informacija
Visos naujienos →

Kretinga

ELTAELTA rekomenduojaSvarbiausios Lietuvos ir pasaulio naujienos
ELTA.lt →
Šaltinis: ELTA
Verslas

Šimtai žmonių skambina pavojaus varpais: nuo sausio liks be darbo, tačiau aiškaus pagalbos plano vis dar nėra

aktualijos

Kretingoje pasodinta draugystę su Vokietijos miestu Blankenfelde-Mahlow simbolizuojanti obelaitė

aktualijos

Vyks karių orientacinis žygis ir lauko taktikos pratybos

NAUJIENOS

Aplinkosaugininkai rudenį tęs ežerų ir tvenkinių taršos kontrolės reidus

NAUJIENOS

Darbdaviams vyresni darbuotojai tampa vis didesne vertybe

Aktualijos

aktualijos

Dėmesio! Rugsėjo 29 d. vyks Gyventojų perspėjimo sistemos patikrinimas

aktualijos

Prie požeminės perėjos įrengimo Savivaldybei reikės pridėti tik 3 proc. lėšų

Maistas

Kriaušių pyrago paslaptis – sviestas: kaip iškepti gardų desertą rudens vakarams

Verslas

Jūsų idėja gali pakeisti „Iki“: trečioji klientų valdyba keliaus po skirtingus Lietuvos regionus

aktualijos

Vyks karių topografinio žygio pratybos

aktualijos

Atnaujintas Savivaldybės administracijos pastatas Vilniaus gatvėje

aktualijos

Kretingos rajono savivaldybė ragina skirti daugiau dėmesio įtraukiajam ugdymui

Krašto žmonės

aktualijos

„Amber Grid“ įspėja: ką turi žinoti vairuotojai pastebėję dujotiekio trasos ženklus

aktualijos

Atgims dar vienas Kretingos dvaro sodybos pastatas

Verslas

Naujoji „REDMI Note 17“ serija: didesnės baterijos, sustiprintas atsparumas ir pirmasis „Pro Max“

Maistas

Nuolaidos, dėl kurių verta atlaisvinti vietos spintelėse: „Iki“ „Švaros fiestoje“ jos siekia net 50 proc.

aktualijos

Kretingos rajono senosiose kapinėse atnaujinami senieji kryžiai ir koplytėlės

NAUJIENOS

EK planuoja drausti jaunesniems nei 13 m. vaikams naudotis socialiniais tinklais

Maistas

Kai norisi skaniai ir nebrangiai: vienas ingredientas įprastai vištienai suteiks naują skonį

Sportas ir renginiai

aktualijos

Seniūnijų poreikiams – už parduotas patalpas J. K. Chodkevičiaus g. gautos lėšos

aktualijos

Informacija apie psichologinės pagalbos ir emocinės paramos galimybes

Maistas

Tokios savaitės verta nepramiegoti: kilogramas kiaulienos nugarinės – po 2,99 Eur, o švaros prekėms – iki 50 proc. nuolaidos

aktualijos

Šimtametis Gintarų piliakalnio ąžuolas – praeities istorijų liudininkas

aktualijos

Skirta lėšų Kūlupėnų bendruomenės centro projektui įgyvendinti

NAUJIENOS

Šventosios uostas – naujas bandymas

Aplinkosauga

Mano, kad žino, bet klysta: tyrimas atskleidė klaidingus gyventojų įsitikinimus apie žaliąjį vandenilį

aktualijos

Rugsėjo 14 d. jau bus galima teikti prašymus suteikti finansinę valstybės paskatą būstui įsigyti

NAUJIENOS

Metinė infliacija rugpjūtį siekė 6,1 proc.

Verslas

Trečdalis pirkėjų pastebi, kad Helovynas Lietuvoje švenčiamas vis dažniau: atskleidė, ką perka ir kiek ketina išleisti

Į viršų